مخبر الإعلام والرأي العام وصناعة القيم" منارةعلمية فتية تسطح في سماء جامعة الجيلالي بونعامة"

  •  

الأميـــــن العــــــــــــام

الأمـيــــــــن الـعـــــــــام للجامعــــــة 

السيـــــــد : زاوي بـــن يــــوســف  

البريد الالكتروني Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser.

الهاتف أو الفاكس


مهام الأمانة العامة :

– تسيير المسار المهني لمستخدمي الجامعة مع احترام صلاحيات الكلية و المعهد في هذا المجال.
– تحضير مشروع ميزانية الجامعة و متابعة تنفيذها.
– ضمان متابعة تمويل أنشطة المخابر و وحدات البحث.
– السهر على سير المصالح المشتركة للجامعة.
– وضع برامج الأنشطة الثقافية و العلمية و الرياضية للجامعة و ترقيتها.
– ضمان متابعة و تنسيق مخططات الأمن الداخلي للجامعة بالتنسيق مع المكتب الوزاري للأمن الداخلي.
– ضمان تسيير و حفظ الأرشيف و التوثيق لمديرية الجامعة.
– ضمان سير مكتب تنظيم الجامعة.

تشمل الأمانة العامة التي يلحق بها مكتب التنظيم العام و مكتب الأمن الداخلي الهياكل الآتية :

1. المديرية الفرعية للمستخدمين و التكوين.
2. المديرية الفرعية للمالية والمحاسبة.
3. المديرية الفرعية للوسائل والصيانة.
4. المديرية الفرعية للأنشطة العلمية والثقافية و الرياضية.

 
 
 

The General Secretary :

Article 11 : The General Secretary is charged by :
Ensure that the career path of the university employees is conducted with respecting the prerogative
of the faculty and institute in this field.
Preparing the university budget project and following up its execution.
Ensure follow-up funding of laboratory activities and research units.
Ensuring the good conduct of the Common Services of the university.
Put programs of cultural and sports activities of the university and promote it.
Ensure the follow-up and coordination of internal security schemes of the university in coordination
with the Ministerial Office of Internal Security.
Ensure the preservation and management of archives and documentation of the University rectorship.
Ensure the Office of University's Organization and Management.
The Secretary, to which the Office of Public Organization and the Office of Internal Security are
attached, includes the following sub-directorates :
-Sub-Directorate for Personnel and Training.
-Sub-Directorate for Finance and Accounting.
-Sub-Directorate for Means and Maintenance.
-Sub-Directorate for Scientific, Cultural and Sports Activities.

Article 12 :
- The Sub-Directorate of Personnel and Training shall ensure the following:
- The management of the career path of the employees of the Directorate of the University and
common services as well as appointed by the Rector.
-Prepare and execute training schemes and improve the level, renew information of Administrative
and Technical Personnel and Staff of the University’s Services.
- Ensure the management of the university's Personnel census, and ensuring an harmonious
distribution between faculties, institutes and annexes.
- Coordinate the preparation and execution of human resources management schemes of the
University.
It includes the following services :
- Professors Personnel Service.
- Administrative staff, Technicians Service and agents of services.
- The Training and the Level Improvement Service, and Renewing Information.